Co są w stanie zaproponować eksperci od marketingu?
Agencje marketingowe wyrastają jak grzyby po deszczu oraz do ich istnienia przyzwyczaili się niemal wszyscy. Nie wszyscy niemniej jednak zdają sobie sprawę z tego, czym się one zajmują. Najprościej-reklamą. Faktycznie, jednak co to oznacza „zajmować się reklamą”? Agencja reklamowa tworzy reklamy na zamówienie. Mogą posiadać one rozliczną formę: mogą być to reklamy telewizyjne, radiowe, prasowe, w Sieci itp. Coraz to powszechniejsze jest również tworzenie reklam ambientowych, inaczej inaczej nieschematycznych. Takie reklamy znajdują się na środkach transportu miejskiego (autokarach, taryfach, metrze, tramwajach), na wiatach autobusowych, w kuluarach, samochodach (banery na dachu bądź ciągnięte za samochodem).
Filie prowadzą pełne kampanie marketingowe, innymi słowy usystematyzowane, planowe przedsięwzięcie marketingowe. Z agencji reklamowej nieraz korzystają firmy dopiero wchodzące na rynek, chcąc w ten sposób zbudować zbawienny wizerunek swojej marki w opinii publicznej. Kampanie reklamowe mogą przysłużyć się także firmom już istniejącym oraz trochę zapomnianym w powrocie na rynek. W większości wypadków jednakże działalność agencji reklamowej kojarzy się z pracą nad rzeczowym produktem. Działania reklamowe mają spowodować zapoznanie z nim społeczeństwa i zachęcić do kupna. Coraz częściej w odniesieniu do agencji zaprzątających się promocją w Internecie używa się określenia „agencja interaktywna”. Czy jest jakaś różnica?
Agencje interaktywne to tak jakby agencje marketingowe, jakich obszarem przedsięwzięcia jest Internet, niemniej jednak nie chodzi tutaj tylko o zareklamowanie firmy kontrahenta w Internecie. Agencje interaktywne zajmują się konstruowaniem samej obecności zleceniodawcy w Internecie. Agencje interakcyjne projektują np. witrynę WWW danej firmy. Niektóre są tylko „wizytówką”, obejmującą bazowe dane o firmie, inne są na bieżąco uaktualniane. W związku z tym agencje interaktywne absorbują się pozycjonowaniem strony klienta i promocją jego serwisu w wyszukiwarce (SEO). Kontrahenci powierzają też agencjom hosting witryn internetowych. Mogą one być także odpowiedzialne za projekt handlu internetowego (e-commerce), np. sklepu w internecie. Dzisiaj coraz bardziej zaciera się granica pomiędzy agencjami reklamowymi, a interaktywnymi.